برگزاری دومین جشنواره ایده های برتر (ایتاپ) دانش آموزی در اهواز
اخبار پارک علم و فناوری
برگزاری دومین جشنواره ایده های برتر (ایتاپ) دانش آموزی در اهواز

 به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در دومین جشنواره ایده های برتر(ایتاپ) دانش آموزی که فراخوان آن در آذرماه ۹۶ اعلام شده بود، ۲۲ ایده برگزیده شد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه تا پایان ۱۰ اسفند، تعداد ۱۲۶ نفر از مدارس مختلف اهواز در دومین جشنواره ایتاپ دانش آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: این جشنواره در مرحله اول با همکاری پارک علم و فناوری و دبیرستان دخترانه دانشگاه شهید چمران اهواز کلید خورد اما به مرور زمان سایر مناطق و نواحی آموزش و پرورش اهواز در مرحله دوم شرکت کردند.

دکتر بابک مختاری گفت: از سال آینده این جشنواره را هدفمند تر و با گستره کاملا استانی برگزار می‌کنیم.

مختاری افزود: سال گذشته ۲۷ ایده به جشنواره ارسال شد اما امسال این رقم به ۱۲۶ ایده افزایش پیدا کرده، یعنی بیش از چهار برابر ایده‌ها رشد داشته اند.
وی افزایش ایده ها را، نشان دهنده گسترش فرهنگ ایده پردازی در استان خوزستان در سطوح پایه که اصلی ترین سطوح علمی است، عنوان کرد و افزود: هدف پارک علم و فناوری خوزستان از برگزاری این جشنواره، نهادینه کردن فرهنگ ایده پردازی از سنین ابتدایی و مدارس استان است.

مختاری افزود: خروجی جشنواره دانش آموزی ایتاپ، مدرسه تابستانی کسب و کار است.

رئیس سازمان فناوری خوزستان با بیان اینکه تمام این ایده دهندگان در یک کارگاه ایده دهنده یک یا دو روزه، دعوت می شوند، افزود: برگزیده شدن یا نشدن در جشنواره ایتاپ، برای حضور در مدرسه تابستانی کسب و کار اهمیتی ندارد، و همه ایده دهندگان برای حضور در کارگاه ها و بهره وری از روند ایده پردازی دعوت می شوند.

مختاری ادامه داد: اصول ایده پردازی، ثبت اختراع، کسب و کار و موارد این چنین، توسط مدرسان رسمی مورد تایید پارک علم و فناوری خوزستان آموزش داده خواهد شد و ایده هایی که قابلیت تجاری شدن دارند، سرمایه گذاری می شوند.

به گزارش تی بین؛ دومین جشنواره دانش آموزی ایتاپ ۲۲ برگزیده داشت که به همراه ۷ نفر از برگزیدگان ایده دهنده هفته پژوهش مورد تجلیل‌قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، ایده‌های برتر از دبیرستانهای زیر دریافت شده بود:

دبیرستان دخترانه دانشگاه دوره دوم ۶ ایده

دبیرستان پسرانه دانشگاه دوره دوم ۲ ایده

دبیرستان پسرانه دانشگاه دوره اول ۱ ایده

دبیرستان پسرانه شهدا ناحیه یک،۱ ایده

دبیرستان پسرانه طلایه داران ناحیه یک، ۲ایده

دبستان مهر ولایت ناحیه چهار، ۱ ایده

دبیرستان شهید بهشتی۲ شهرک نفت ۱ ایده

دبستان کانون نخبگان ناحیه چهار ۱ ایده

دبستان صالحین دخترانه ۱ ایده

دبیرستان شهید بهشتی یک ناحیه چهار ۱ ایده

دبستان هدف ۱ ایده

دبیرستان دوره اول گلپایگانی ۱ ایده

دبیرستان فجر انقلاب ۱ ایده

دبیرستان دارالفنون یک ناحیه چهار ۱ ایده

دبستان شهرستان گتوند ۱ ایده

شهدای ملی حفاری ۱ ایده

(0 نظر)
عبارت امنیتی را وارد نمایید.